כל עסק או ארגון מתמודד עם הרבה מאוד אתגרים. לעתים קרובות, פתרון האתגרים מצריך מבט חיצוני, על ידי אדם מקצועי, מומחה בתחום, שיכול לספק תובנות חשובות לחברות המתמודדות עם אותן בעיות. יועץ עיסקי הוא אדם מומחה לתחום עסקי מסוים. הוא מקיים ומקדם תהליך שבמסגרתו הוא עוזר למצוא פתרונות לאתגרים העסקיים, ומלווה את העסק עד לפתרון שלו לכל אורך הדרך. באמצעות הייעוץ, חברה יכולה להגיע לשיאים של הצלחות ולשפע כלכלי, דווקא מתוך האתגר.
על אילו אתגרים מדובר?
אתגרים בתחום העסקים הם מגוונים ושונים. הם כוללים ניתוח תחרותי, הנדסת תהליכים, הערכת ארגון ועיצוב וגם תכנון אסטרטגי. אתגר נוסף, וחשוב לא פחות, הוא לזהות הזדמנויות לצמיחה ולתכנן כיצד לנצל אותן. בתקופת מלחמה, לאחר קורונה, כשהמצב הכלכלי לא ברור לאף אחד, האתגרים גדלים.
מה יועצים עסקיים עושים?
יועצים עסקיים מייעצים לארגונים שונים, כמו עסקים וסוכנויות ממשלתיות. מטרתם לעזור לארגונים אלה לשפר את היעילות והרווחיות שלהם. הם בוחנים בצורה מדוקדקת איך הארגון בנוי ואיך הוא פועל כדי למצוא מקומות בהם הוא עובד פחות טוב או בחוסר יעילות. על בסיס בדיקה זו, הם מציעים איך ניתן לפעול בהמשך, ואילו שינויים צריך לבצע כדי לשפר את הארגון.
יתרונות הייעוץ העסקי
ארגונים רבים חושבים שיוכלו להתמודד לבד עם אתגרי העסק, כיוון שהם מומחים בעצמם ומבינים את מה שקורה בשוק. אבל לעתים קרובות, צריך דווקא איש מקצוע חיצוני שיהווה מקור ידע לפעילות הארגון. מבט חיצוני, מתוך ידע מקצועי ספציפי, מאפשר לזהות ביותר קלות הזדמנויות לשפר את החברה, לצמיחה ולהגדלת הכנסות. אסטרטגיות שיווקיות הופכות ליעילות יותר, והתרבות הארגונית הופכת ליצרנית יותר ומכוונת מטרה מתוך תשוקה ורצון להצליח.
קבוצת ניר דובדבני – ייעוץ עסקי מתקדם
קבוצת ניר דובדבני היא חברת הייעוץ הגדולה ביותר בארץ עם יותר ממאה אלף בעלי עסקים. בראש החברה עומד ניר דובדבני, שנחשב בכיר המנטורים והמאמנים בארץ לאימון עסקי. דובדבני הוא יזם, איש עסקים ומומחה לאפקטיביות עסקית. הקבוצה מלווה עסקים קטנים ובינוניים, ומעניקה להם הכוונה וכלים כדי לפתח את העסק שלהם.
בקבוצה עובדים כיום כ-130 יועצים עסקיים מומחים, שמפוזרים בכל הארץ, בסניפים מצפון ועד דרום, כך שהיא נגישה כמעט בכל מקום ללקוחותיה. ניתן למצוא סניפים בערים הבאות: באר שבע, אשקלון, יהוד, ראשון לציון, הרצליה, נתניה, חיפה, עפולה וירושלים.
מטרת החברה
החברה שמה לה למטרה לקדם את עסקים קטנים, בינוניים וגדולים, ולטפח קהילה עסקית מוצלחת ומשגשגת, שתאפשר שיתופי פעולה עסקיים וצמיחה הדדית. זאת מתוך הבנה שקהילה כזו חשובה לתפקוד החברה והכלכלה הישראלית. למרות זאת, כ-20% מהעצמאים בישראל לא מצליחים לשרוד יותר משלוש שנים. קבוצת ניר דובדבני מייעצת לעסקים אלה כדי לשנות את הסטטיסטיקה ולהוביל את לקוחותיה לפריצת דרך כלכלית ועסקית.
לתפיסתו של ניר דובדבני, ניתן להקים עסקים בכל תקופה, אפילו בתקופות של אי ודאות. עסקים עדיין יכולים להצליח אם הם משתנים ומצליחים להתאים את הפעילות שלהם. כך, למשל, חברות שפעלו נכון בתקופת הקורונה, הצליחו להגיע לשגשוג כלכלי ולרווחים גדולים, וזה כשהם פועלים מתוך תשוקה ומרץ. חברת ניר דובדבני עוזרת לעשות את ההתאמות האלה ללקוחות שלה.
החזון של דובדבני, ליצור קהילה עסקית חזקה, שתתרום לחברה הישראלית, הוביל לכך שניתן למצוא את דובדבני במאות סרטוני הדרכה: ביוטיוב, טיקטוק, באינסטגרם, בפודקאסטים ובאתר של החברה. זאת במטרה להפיץ את הבשורה וללמד עסקים כיצד להתנהל נכון ולשגשג.
הכשרות אנשי עסקים ומכירות: סמינרים פורצי דרך וגבולות
איך היא עושה זאת? באמצעות שתי שיטות שפיתח דובדבני במטרה לסייע לעסקים ומכירות: שיטת אלפא בעסקים ומודל כוכב המכירות. כיום ישנם בישראל למעלה ממאה אלף בעלי עסקים ואנשי מכירות, ומאות ארגונים מובילים במשק, שהוסמכו בשיטות אלה בסמינרים שמעביר דובדבני.
אלפא בעסקים
סמינר ההכשרה של אלפא בעסקים עוזר ללקוחותיו להגיע לאופטימיזציה עסקית. הוא נמשך ארבעה ימים, בהם עובר דובדבני עם לקוחותיו על כל אחד מהפרמטרים הדרושים לניהול עסק. הוא מראה באמצעות שיטה תבניתית, עוצמתית, חווייתית ומדויקת, איך אפשר באמצעות הפרמטרים האלה להביא את העסק שלך להצלחה מקסימלית, בהתבסס על הנתונים שקיימים באותו זמן בעסק.
עוד עוסקים בסמינר במציאת דרכים ליצור אסטרטגיה עסקית, שתמקסם את הפוטנציאל של בעל העסק והחברה: יצירת תחזית עסקית מסודרת, ניצול זמן מיטבי, יעד מכירות הגיוני, מציאת מספיק לידים, תוכנית שיווק אפקטיבית, מציאת הספקים הטובים ביותר, גיוס עובדים אופטימלי, תגמול נכון לעובדים, וכד'.
מודל כוכב המכירות
מדובר בשיטת מכירה ותיקה, בת מעל עשור, המעוברת בסמינרים פרונטליים למכירות. כיום, מעל 10 אלפים, שהוכשרו ויישמו את השיטה, דיווחו על הצלחה: הם מוכרים מתוך תשוקה וביטחון עצמי, וכך הגדילו את אחוזי המכירה שלהם. המודל מאפשר לאנשי המכירות ליצור מערכת יחסים עם לקוחות שיעזרו לו למצוא לקוחות חדשים. בנוסף, לאמן את אנשי המכירות להפוך את העסקה העכשווית לפוטנציאל לעסקה עתידית וחדשה.
כיום, הקורס מוצע אונליין, והוא כולל 55 שיעורים באורך של 10 דקות בממוצע. כל שיעור כולל שני חלקים: החלק הראשון הוא מעשי. מטרתו להוביל את המשתתף ליצור ספר מכירות אישי שבתוכו כל תסריטי השיחה האפשריים, על כל שלביה, תוך התייחסות לאתגרי המכירה: השלב בו מתחברים ללקוח והתנגדויות הלקוח. החלק השני הוא סיכום השיעור. הקורס פתוח במשך חצי שנה, כך שאפשר לחזור אליו שוב ושוב.
איך מתנהל הייעוץ
השלב הראשון בייעוץ הוא התאמה: שיבוץ של יועץ עסקי שמתאים בדיוק לעסק הרלוונטי. את השיבוץ מבצעים באמצעות היכרות עם העסק ושל הצרכים העסקיים שלו באותו זמן. אחד מהכלים שמאפשרים את ההיכרות הזו הוא שאלון דיאגנוסטיקה מקצועית שהעסק ממלא לפני שמשבצים את היועץ.
לאחר שהיועץ העסקי הותאם לעסק, עוברים לפגישת פיצוח אסטרטגי של היועץ. בפגישה הזו ממפים את העסק, על החוזקות והחולשות שלו, מזהים מה הכשלים החמורים ביותר שנעשו, וממליצים על אופן התיקון, בהתאם מה שחשוב יותר באותו זמן.
ספרי הדרכה
ייעוץ עסקי יכול להתחיל אפילו לפני כן. מי שרוצה להעמיק במשנתו של דובדבני, יוכל לרכוש את ספריו. לא חייבים להיות אנשי עסקים. אפילו אנשים פרטיים יוכלו להיעזר בהם. בספרים אלה ימצאו הקוראים מגוון של עצות מעשיות שיעזרו להם לנהל בצורה נכונה יותר מבחינה כלכלית, פיננסית ועסקית את החיים שלהם. קוראים רבים העידו שהקריאה בספרים עזרה להם לשנות את חייהם והובילה אותם להצלחה. לא במקרה ספרים אלה הפכו לרבי מכר.
בין ספריו ניתן למצוא את "בסוף יצא לך ארנב". בספר זה הוא מציג את רעיונותיו בכל הנוגע למכירות, ומציע כלים פרקטיים שיאפשרו לעסק להגדיל את מחזור החברה דרך ערוצי המכירות.
בספר "להיות alpha בעסקים", הוא נותן עצות ואף כלים פרקטיים כיצד להיות עצמאי כלכלית באמצעות ניהול נכון של העסק, פיתוח אינטליגנציה עסקית ושיווק ומכירות.
ייעוץ עסקי ניר דובדבני: להצליח מתוך תשוקה
אנשים עסקים, אנשי מכירות ומנהלים שרוצים להצליח באמת, מתוך תשוקה אמיתית, למקסם את הרווחים שלהם ולצמוח, מוזמנים לפנות לקבוצת ניר דובדבני. בקבוצת ניר דובדבני תמצאו את הייעוץ העסקי המוביל במדינה, כזה שמותאם אליכם, מכיר אתכם ויודע איך לעזור לכם להיות הטובים ביותר.